Ryhmäliikuntatunnit

Monipuolisesta valikoimastamme löytyy mm. Bodypump, Zumba ja kahvakuula! Löydät itsellesi mieluisat tunnit!

Ryhmäliikuntatuntien kuvaukset
​​​​​​​

BODYPUMP on haastavaa lihaskuntoharjoittelua musiikin tahdissa. Tunti sopii sekä naisille että miehille eli kaikille niille, jotka haluavat tehdä tunnissa koko kehon treenin. Koska BODYPUMP on yksinkertaista, pääset helposti alkuun. Tunnin tehokkuus taas takaa sen, että huomaat tulokset nopeasti. Tunnilla käytetään levytankoja ja painoja. Kesto 60 min. Uusi BODYPUMP-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.

BODYBALANCE sopii kaikille! Se on ihana yhdistelmä Tai chi'n kaarevia, joogan voimakkaita ja pilateksen lihaskuntoa vahvistavia liikkeitä. Ei vaadi aikaisempaa kokemusta em. lajeista. Voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja rentoutumista kehittäviä liikkeitä. Tunnin jälkeen olosi on rentoutunut ja kehosi on täynnä energiaa! Tällä hetkellä tuntivalikoimassa 45 ja 60 minuutin tuntikonsepti. Uusi BODYBALANCE-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.

BODYCOMBAT on laji, josta saa valtavasti voimaa ja energiaa ja jossa voit toteuttaa unelmasi kamppailulajien hallitsemisesta ja kaiken lisäksi se on hauskaa! Haasta kuviteltu vastustajasi inspiroivan musiikin säestyksellä ja eri kamppailulajien tehokkaita tekniikoita hyödyntäen. Bodycombat vahvistaa sydäntä ja keuhkoja, lisää luustosi kestävyyttä, kuluttaa energiaa jne. Kuka sinä olet? Lara Croft vai Bruce Lee? Kesto 60 min. Uusi BODYCOMBAT-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.

BODYATTACK on aerobinen treenitunti, joka kehittää voimaa ja kestävyyttä ja vastaa 10 kilometrin juoksulenkkiä. Energisessä intervallitreenitunnissa yhdistyvät atleettiset aerobiset liikkeet sekä voimaa ja kehonhallintaa kehittävät liikkeet. Sopii kaikille, sillä voit itse säädellä liikkeiden kuormittavuutta vaihtamalla hypyt ja ponnistukset askellukseen. Tällä hetkellä tuntivalikoimassa 60 minuutin konsepti, sekä vaihtuvana tuntina 30 ja 45 minuutin tuntikonsepti. Uusi BODYATTACK-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.


SH'BAM

”Come as you are –Leave as a star”. Yksinkertaiset, mutta kuumat ja trendikkäät tanssiliikkeet tekevät SH´BAM tunnista täydellisen tavan kohottaa kuntoa ja samalla koet olevasi tanssiparketin tähti! Liikkeitäsi tahdittaa listahitit ja klassikkokappaleiden remix-versiot sekä modernit latinorytmit. SH´BAM on ylivoimaisesti hauskin ja sosiaalisin treeni. Uusi SH´BAM-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills -ohjelmien. Kesto 45 min.

SYVÄVENYTTELY

Tunti sisältää 10 minuutin alkulämmittelyn, jonka aikana keho lämmitetään lempeästi avaavien liikkeiden avulla. Tunti koostuu pitkistä (1–2 min.) venytyksistä. Tunnin aikana käydään läpi isoimmat lihasryhmät. Pukeudu tunnille lämpimästi. Tuntia ei suositella tehtäväksi raskaan lihaskuntotreenin jälkeen.

IISI BODY-Lihaskunto

Tästä tunnista on hyvä aloittaa lihaskuntoharjoittelu! Lyhyen ja helpon lämmittelyn jälkeen treenataan kaikki kehon päälihasryhmät läpi käyttäen erilaisia välineitä kuten levytankoja, käsipainoja, kuminauhoja ja vartalon omaa painoa. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille, koska voit säädellä tunnin rasitustasoa valitsemalla sinulle sopivat painot. Tunti kehittää lihaskestävyyttä, sillä tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä pitkissä tai keskipitkissä sarjoissa. Osa liikkeistä voi sisältää toiminnallisia harjoitteita, jotka aktivoivat myös syviä lihaksia. Ne haastavat tasapainoa ja kehittävät näin kehon motoriikkaa. Lopussa tehdään venyttelyt treenatuille lihasryhmille. Kesto 30 min.

IISI-Step

Tästä tunnista voit aloittaa tutustumisen step-askelluksen pariin. Erittäin helppo askellustunti step-laudalle, jossa lämmittävin ja kevyesti kuormittavin liikkein saadaan hiki pintaan. Tunti ei sisällä hyppyjä.

Soveltuu liikuntaa aloittaville henkilöille tai aktiivikuntoilijalle esim. lihaskuntoharjoittelun alkulämmittelyksi. Kesto 30 min.


MUOKKAUS

Lämmittelyksi (15-20 min) helppoa askelsarjaa, ilman vaikeita kuvioita. Sen jälkeen monipuolisia ja koko kroppaa kuormittavia kihaskuntoliikkeitä omalla painolla ja välineillä. Lopuksi luhyet venyttelyt.

LAVIS

Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kesto 50 min.

ZUMBA

Zumba fitness on liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Tule tanssimaan ohjatusti, mutta omalla tyylilläsi, nauttien samalla lattarirytmeistä. Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. JOIN THE PARTY! Kesto 60 min.

CORE

Lyhyt lämmittely sisältää erilaisia tasapainon ja kehonhallintaa kehittäviä liikkeitä ja liikeyhdistelmiä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään vahvistamaan erityisesti keskivartalon lihaksia rauhalliseen tahtiin. Tunnilla käydään erilaisten harjoitusten kautta läpi pakaran, alaselän sekä vatsan lihakset monipuolisesti. Kesto 45 min.


YLÄKROPPA 30`

Tunti sisältää noin 5 minuutin lämmittelyn ylävartalolle. Ylävartalon lihaksistoa harjoitetaan liikepareittain. Välineitä käytetään monipuolisesti. Tunti ei sisällä sykkeennostatusta eikä venyttelyä.

KAHVAKUULA

Kahvakuula kehittää koko kropan lihaksia ja niiden hallintaa. Kahvakuulalla harjoittelu sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Kuulia on eri painoisia, jolla vastus saadaan jokaiselle sopivaksi. Kahvakuulan erityispiirre on sen soveltuvuus koko kehon liikkeisiin, kuten heilautukseen, tempaukseen, rinnallevetoon ja työntöön. Kahvakuulaa voi käyttää kuntoilun lisäksi voimaharjoitteluun, liikkuvuuden kehittämiseen, kehonhallintaan sekä monien urheilulajien oheisharjoitteluun. Tunneilla keskitytään myös tekniikoiden hiomiseen. Kesto 60 min.

PILATES

Pilates alkeet-tunnilla käydään läpi helppoja hengitys- ja liikeharjoitteita ja pikkuhiljaa lisätään liikkeitä ja niiden vaikeusastetta. Pilates on kehonhallintatunti, jossa keskitytään syvien ja pinnallisten lihasten hallintaan. Hengityksen ja rauhallisen rytmin avulla saadaan liikkeistä sulavia ja hallittuja. Tunnilla harjoitetaan keskivartalon syviä lihaksia, ryhtiä, kehonhahmotusta ja hengitystä. Tunnilla käytetään välineitä (pallo, rengas ja rulla).

Pilates/jatko-tunti sopii jo Pilateksen alkeet hallitsevalle. Kesto 60 min.

VENYTTELY

Kehonhuoltoa koko vartalolle. Tunti sisältää rauhoittavaa musiikkia kuunnellen pitkiä ja rauhallisia venytyksiä. Tavoitteena liikkuvuuden ja aineenvaihdunnan lisääminen. Anna itsellesi aikaa ja mahdollisuus kuunnella kehoasi. Tällä hetkellä tuntivalikoimassa 45 minuutin tunti, sekä 30 minuutin tunti vaihtuvana kehonhuoltotuntina.


TANKOTANSSI

Tankotanssi kehittää tasapainoa, voimaa ja liikkuvuutta. Kehon liikeradat laajenevat ja liikkuvuus lisääntyy, mutta ennen kaikkea se kehittää kehon hallintaa, syviä lihaksia sekä kehon tuntemusta. Harjoittelu on äärimmäisen tehokasta, koska jokaisen liikkeen tekemiseen tarvitaan kokonaisvaltaisesti kehoa, joka toimii myös vastuksena. Alkeistunnilla lähdetään liikkeelle turvallisesti maan tasalta ja edetään askel askeleelta kohti seuraavaa haastetta. Aluksi on luonnollista, että osa liikkeistä tuntuu haasteellisilta, mutta kehitystä tapahtuu erittäin nopeasti ja sitä onnistumisen tunnetta ei voita mikään. Tällä hetkellä tuntivalikoimassa kurssimuotoinen alkeiskurssi (8 kertaa) sekä tankotanssi/jatkotunti, joka on tarkoitettu tankotanssia aikaisemmin harrastaneille. Kesto 60 min.

ALAKROPPA 30`

Tunti sisältää noin 5 minuutin lämmittelyn alavartalolle. Alavartalon lihaksistoa harjoitetaan liikepareittain. Välineitä käytetään monipuolisesti. Tunti ei sisällä sykkeennostatusta eikä venyttelyä.

KUNTOPIIRI

Koko kehoa tehokkaasti kuormittava, vanhan ajan kiertoharjoittelutunti, jonka avulla kehität lihaskuntoa, koordinaatiota ja kestävyyttä. Tunnilla käytetään erilaisia välineitä kepeistä ja kuminauhoista aina levytankoihin, kehon painolla tehtäviä liikkeitä unohtamatta. Tunti sopii erinomaisesti kaikentasoisille kuntoilijoille, sillä voit itse säädellä liikkeiden kuormittavuutta valitsemalla sinulle sopivat vastukset ja keventämällä hyppyjä askellukseen. Lämmittelethän omatoimisesti ennen tunnin alkua! Kesto 45 min.

BODYPOWER

Tunnin alussa tehdään lyhyt ja helppo lämmittely, jonka jälkeen treenataan kehon päälihasryhmät läpi liikepattereina käyttäen erilaisia välineitä kuten levytankoja, käsipainoja, kuminauhoja ja vartalon omaa painoa. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin jumppaajille, koska voit säädellä tunnin rasitustasoa valitsemalla sinulle sopivat painot ja liikkeet. Tunti kehittää lihaskestävyyttä, koska tunnilla tehdään liikkeitä keskipitkissä sarjoissa sekä nostetaan sykettä erilaisilla ponnistavilla liikkeillä. Lihaskestävyysharjoittelu kuluttaa treenin aikana paljon energiaa ja tukee näin kiinteytymistä. Tunnin lopuksi tehdään lyhyet venytykset päälihasryhmille. Kesto 60 min.